Puisi Cinta Dan Airmata(MILA)

Puisi Cinta Dan Airmata(MILA)
Aku adalah Aku bukan kau dan juga bukan dia tapi Aku.

Rabu, 15 Agustus 2012

ENYAHLAH DIKAU RINDU

Tenggelam ku dalam sepi
Yang telah melucuti isi hati
Tak ada lagi kata yang mampu ku uraikan
Selain kata Aku ingin berhenti merindukanmu
Telah letih hatiku
Telah habis airmataku
Hanya untuk menanti balasan rinduku
Semakin Aku merindu
Semakin kau belagu
Kini ku lebur rindu ini dalam butiran tasbih
Berharap rindu ini tak lagi merantai hati
Biarlah ia musnah bak ditelan bumi
Daripada hanya akan meracuni hati
Percuma saja merindu
Bila rindu hanya akan menjadi benalu
Yang kan mengganggu ketenangan hati
Untuk apa merindu
Bila rindu tak terbalaskan
Lebih baik rindu ini terbakar dalam tungku dan menjadi abu
Agar rindu tak lagi berani bertahta di ruang hatiku
Enyahlah dikau rindu
Biarkanlah Aku dengan kesendirianku
Tanpa harus kau usik hatiku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar